11/4/11

Στιγμές και σκαλοπάτια πιθανοτήτων



Το πρώτο σκαλί

Εις τον Θεόκριτο παραπονιούνταν

μια μέρα ο νέος ποιητής Ευμένης•

«Τώρα δυο χρόνια πέρασαν που γράφω

κ' ένα ειδύλλιο έκαμα μονάχα.

Το μόνον άρτιόν μου έργον είναι.

Αλλοίμονον, είν' υψηλή το βλέπω,

πολύ υψηλή της Ποιήσεως η σκάλα•

και απ' το σκαλί το πρώτο εδώ που είμαι

ποτέ δεν θ' αναιβώ ο δυστυχισμένος».

Ειπ' ο Θεόκριτος• «Αυτά τα λόγια

ανάρμοστα και βλασφημίες είναι.

Κι αν είσαι στο σκαλί το πρώτο, πρέπει

νάσαι υπερήφανος κ' ευτυχισμένος.

Εδώ που έφθασες, λίγο δεν είναι•

τόσο που έκαμες, μεγάλη δόξα.

Κι αυτό ακόμη το σκαλί το πρώτο

πολύ από τον κοινό τον κόσμο απέχει.

Εις το σκαλί για να πατήσεις τούτο

πρέπει με το δικαίωμά σου νάσαι

πολίτης εις των ιδεών την πόλι.

Και δύσκολο στην πόλι εκείνην είναι

και σπάνιο να σε πολιτογραφήσουν.

Στην αγορά της βρίσκεις Νομοθέτας

που δεν γελά κανένας τυχοδιώκτης.

Εδώ που έφθασες, λίγο δεν είναι•

τόσο που έκαμες, μεγάλη δόξα».

Κωνσταντίνος Π. Καβάφης

 

 

Στιγμές- Ν. Παπάζογλου

16 σχόλια:

Unknown είπε...

Πεταλούδα μου,
χαίρομαι που πεταλούδισες πάλι.

:)))

Η ΠΕΤΑΛΟΥΔΑ είπε...

Καλημέρα Μeggie!
ευχαριστω πολύ για το ζεστο καλωσόρισμα!
φιλακια!

Crux είπε...

Καλησπέρα Πεταλούδα
πολύ ωραίο ποίημα,
θα καταβάλλω κι εγώ με τη σειρά μου μια αίτηση πολιτογράφησης στων ιδεών την πόλη :)

Η ΠΕΤΑΛΟΥΔΑ είπε...

ομορφοι στιχοι κι υψηλα νοηματα σε αυτην των ιδεων την πολη Crux.
εστω κι ενα βηματακι αν οχι σκαλοπατακι λιγο δεν ειναι...
καλη σου μερα!
χαιρομαι που σε "βλέπω" αν και φανταζομαι οτι θα εισαι σε αναβρασμο διαβασματος και αγχους..
καλη ξεκουραση στις διακοπες σου ευχομαι!

ΙΛΥΣ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ είπε...

"Εδώ που έφθασες, λίγο δεν είναι•
τόσο που έκαμες, μεγάλη δόξα.."
Το πρώτο σκαλί το Μεγα!
Η ΑΡΧΗ!!
Το τελευταίο να φοβάσαι..
ωσαν του Σισσυφου κατάρα..
μην και κατρακυλίσεις..
και..το έρεβος βαθύ και μόνο..

(μαυρίλα εε;; θα ξανασηκωθούμε βρε..και ξανά προς την δόξαν θα..)
Καλημέρες!!!

Crux είπε...

Καλησπέρα Πεταλούδα,
σπεύδω να διορθώσω το ρήμα καταβάλλω σε υποβάλλω !

Φέτος είμαι δευτέρα, του χρόνου θα είμαι πολύ χειρότερα.
Ευχαριστώ για την ευχή σου,
καλή συνέχεια :)

Η ΠΕΤΑΛΟΥΔΑ είπε...

καλη σου μέρα Πέλα μου!
κι αν ερεβος ειναι ε με το πρωτο βηματακι για την εξοδο
σα να αχνοφαινεται το φως.....
Εγω λέω να μη φοβομαστε ουτε το πρωτο σκαλι μα ουτε και το τελευταιο...
Σαμπως ξερουμε ποιο ειναι το τελευταιο για να το φοβηθουμε?
(Πελα μουυυυυυυυυυυυυυυυυυυυυυυυυυ)
φιλακια!

Η ΠΕΤΑΛΟΥΔΑ είπε...

Πω πω ουτε που το προσεξα!
παει η δασκαλικη μου τεχνη!
να καταβαλλεις προσπαθειες να πας καλα και φετος κι η αιτηση σου θα γινει αποδεκτη εχω την αισθηση!
φιλακια crux!

Margo είπε...

λίγο δεν είναι μόνο να το πιστέψεις..
Πεταλούδα μου έχεις και τις στιγμές του Παπάζογλου που ταξίδεψε σήμερα γι αλλού. Τι κενό στ' αλήθεια...

Φιλάκια πολλά πεταλούδα μου

Η ΠΕΤΑΛΟΥΔΑ είπε...

τα τραγουδια του εδω θα ειναι και θα τα τραγουδαμε παλι και ξανα, όμως.
Πιστεψε το κι εσυ Μαργκουλα μου
εσυ ειδικα νομιζω εισαι ενα σκαλοπατακι πιο ψηλά με τις τοσο ομορφες φωτογραφιες και τις μουσικες που μας ταξιδευεις τοσο απαλα στα ταξιδια της ψυχής σου...
φιλακια πολλά!

JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS είπε...

kαλο του ταξιδι.Κριμα:(

Νηφάλια Μέθη είπε...

αξεπεραστος ο Καβαφης...και διαλεξες το τραγουδι που με "συστησε" στο Παπαζογλου

αιωνια τους η μνημη

καλη Μεγαλοβδομαδα να χουμε ..!

JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS είπε...

Aφηνω εδω τις ευχες μου αφου δεν εβαλες αλλη αναρτηση.
Πασχαλινές δέξου ευχές, απο την καρδιά βγαλμένες, όλες οι μέρες της ζωής να΄ναι αναστημένες !! Καλή Ανάσταση στις ελπίδες, στις καρδιές μας και στη ζωή μας με υγεία, αγάπη κι ομόνοια!!

ΙΛΥΣ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ είπε...

χρόνια πολλά Φιλαρέτη μου!!
Με υγεία αγάπη και φως γύρω σου!!
Φιλιά!!

Η ΠΕΤΑΛΟΥΔΑ είπε...

Χρόνια πολλά JK SKROUTZAKOS, Νηφαλια Μεθη και Πέλα μου!
Μιαν όμορφη Άνοιξη στις ψυχες όλωςν ευχομαι απο καρδιάς!
(αν κι εδω εβρεχε του σκοτωμου απο χτες
όμως ο ηλιος πάλι ολολαμπρος ξεπροβαλλε.......)

i am love είπε...

τέλειο ;)