14/2/11

Aνάσα κι έρωτά μου


                                                      Μόνο ανάσαινε


Ούτε Χριστιανός
ούτε Εβραίος,
ούτε Ινδουιστής,
Βουδιστής,
Σούφι ή Ζεν. 

Ούτε καμία θρησκεία ή κοινωνικό σύστημα.

Δεν έρχομαι από την Ανατολή ή τη Δύση,
 δεν έρχομαι από τον ωκεανό ή το έδαφος,

δεν υπάρχω,
δεν είμαι κάποιο ον από αυτό τον κόσμο ή κάποιον άλλο.

Δεν κατάγομαι από τον Αδάμ και την Εύα, ή από κάποια άλλη πηγή.

Ο τόπος μου είναι απεριόριστος, το μονοπάτι μου δεν αφήνει ίχνη.

Ούτε σώμα ούτε ψυχή.

Ανήκω στον αγαπημένο,
 έχω δει τους δύο κόσμους σαν ένα,

και αυτό τον ένα τον αποκαλώ και τον γνωρίζω σαν ένα,
πρώτον
τελευταίον,
εξωτερικόν,
 εσωτερικόν,
 μόνο αυτή την ανάσα 
 ανασαινε

ανθρώπινο όν.

Τζαλαλαντίν Ρούμι (13ος αιώνας). 

Έζησε το 1207-73 στην Περσία, και  είναι ο εμπνευστής- δεν το δημιούργησε ο ίδιος, για το πλέον σπουδαιότερο τάγμα, στην Κόνια (Ικόνιο, Μικράς Ασίας) της Τουρκίας. Τον Σουφισμό.. Οι μαθητές του Τζελάλ Α-Ντίν Α-Ρούμι δημιούργησαν την Μεουλέουι (ή Μεβλέβι) αδελφότητα, μια οργάνωση από «περιστρεφόμενους δερβίσηδες» οι οποίοι επεδίωκαν έκσταση δια μέσου ήρεμης περιστροφής, ένας αναπτυσσόμενος με λεπτομέρεια τελετουργικός χορός που είναι γνωστός με το όνομα «Ο χορός των Ουρανίων Σφαιρών» συνοδευόμενος από μουσική, είχε σαν επιδίωξη να αναπαραστήσει την ακολουθία των ουράνιων σφαιρών. Μουσική, ψαλμωδία, χορός ή απαγγελία ποιημάτων ήταν δικαιολογημένα να επιφέρουν τέτοιες εμπειρίες ανυπέρβλητων θρησκευτικών υπερβάσεων.Στις ελληνικές επιρροές στο έργο του Ρουμί αναφέρεται το άρθρο «Τα ελληνικά ποιήματα του Μαυλανά Ρουμή και του γυιού του Βαλέντ κατά τον 13ο αιώνα» . Από εκεί συνάγονται τα εξής:



Στο έργο του Ρουμί υπάρχουν πολλά νεοπλατωνικά και γνωστικά στοιχεία. Αυτό οφείλεται – πέρα από τις ελληνικές επιδράσεις που υπήρχαν ήδη στην ισλαμική φιλοσοφία και θεολογία – στο ότι ο Ρουμί είχε ο ίδιος επαφή με έλληνες διανοούμενους της περιοχής, κυρίως κληρικούς.  Ο Αφλακί, βιογράφος του Ρουμί, περιγράφει τις φιλοσοφικές συζητήσεις του Ρουμί με τον ηγούμενο της Ι. Μονής του Αγίου Χαρίτωνος (κατά τους τούρκους Άκ Μαναστίρ), κοντά στην ελληνική κωμόπολη Σίλλη του Ικονίου, την οποία μάλιστα αναφέρει ως «μονή του Πλάτωνος» (ντέιρε Αφλατούν). Από τα λίγα ποιήματα του Ρουμί σε τοπικό ελληνικό ιδίωμα δεν είναι εμφανές σε ποιο βαθμό γνώριζε την ελληνική. Φαίνεται όμως ότι ο γιος του Σουλτάν Βαλέντ γνώριζε πολύ καλά τα ελληνικά διότι έγραψε αρκετά ποιήματα σ’ αυτή τη γλώσσα.

9/2/11

To κλειδί και τα αντικλείδια






Ελληνικό κλειδί είναι το γνωστό μα τόσο γνωστό αυτό σύμβολο, ίσως το σημαντικότερο ελληνικό σύμβολο, έτσι ονομαζεται, ελληνική κλείδα ή μαίανδρος. Συμβολίζει το αιώνιο και την ενότητα. Έχει τις ριζες  της καταγωγής του  από το μύθο του Λαβυρινθου και του Μινωταυρου.  Ως μοτίβο επαναλαμβανομενο και συνεχόμενο το συναντούμε ως διακοσμητικο, στα παντα. Δαχτυλιδια, κοσμηματα, τοιχογραφιες, υφάσματα, σε μετώπες ναών, παντού. : The Greek key is an ancient ornamental motif consisting of a continuous band arranged in rectilinear forms. Greek keys are common decorative elements in Greek art and Roman art; the design is also common in present day architecture as a neoclassical element.
The Greek key design was the most important symbol in Ancient Greece as it represented infinity and unity. Most ancient Greek temples incorporate the sign of the Greek key. Even the shield of Philip, the second king of Macedonia, was decorated with multiple symbols of the Greek key.Some historians feel that the Greek key has its basis in the Greek myth of the labyrinth that imprisoned the minotaur.



Τα Αντικλείδια
Η Ποίηση είναι μια πόρτα ανοιχτή.

Πολλοί κοιτάζουν μέσα χωρίς να βλέπουν

τίποτα και προσπερνούνε. Όμως μερικοί

κάτι βλέπουν, το μάτι τους αρπάζει κάτι

και μαγεμένοι πηγαίνουνε να μπουν.

Η πόρτα τότε κλείνει. Χτυπάνε μα κανείς

δεν τους ανοίγει. Ψάχνουνε για το κλειδί.

Κανείς δεν ξέρει ποιος το έχει. Ακόμη

και τη ζωή τους κάποτε χαλάνε μάταια

γυρεύοντας το μυστικό να την ανοίξουν.

Φτιάχνουν αντικλείδια. Προσπαθούν.

Η πόρτα δεν ανοίγει πια. Δεν άνοιξε ποτέ

για όσους μπόρεσαν να ιδούν στο βάθος.

Ίσως τα ποιήματα που γράφτηκαν

από τότε που υπάρχει ο κόσμος

είναι μια ατέλειωτη αρμαθιά αντικλείδια

για ν' ανοίξουμε την πόρτα της Ποίησης.

 

Μα η Ποίηση είναι μια πόρτα ανοιχτή.
(Τα Αντικλείδια, 1988) Γ. Παυλόπουλος


Τα κλειδιά, τα αντικλείδια και γενικώς ό,τι ξεκλειδώνει δεν ανήκουν μόνο στην Ποίηση, ούτε μόνον αυτήν αφορούν. Για μένα, εδώ, σε αυτό το ποίημα, ο εαυτός μου είναι η Πύλη, αυτο το ό,τι είμαι τέλος πάντων. Ειμαι μια πόρτα από το μεσα για το έξω και ταυτόχρονα είσοδος του  "έξω"  προς τα "ένδον",  ας υποθέσουμε. Ωραία?
 Ωραία.
Ε. Με καποιον τρόπο αυτο το "μεσα", εγω τελος πάντων, πρεπει να επικοινωνησει με το "εξω", που ναι μεν ένα είναι το εντός με το εκτός του σώματος, αλλά με καποιον τρόπο, δεδομένου ότι  εχουμε άλλες, διαφορετικές μορφές και συνειδητότητες εμείς οι άνθρωποι, ε κάπως πρέπει να επικοινωνησουμε.
ΑΜΑ ΘΕΛΟΥΜΕ, βέβαια.
Ε άμα θελουμε, όποιος θέλει και επιθυμεί και κανει κέφι και γουστάρει ας βρει ένα κλειδί, ενα αντικλείδι, εν αναγκη ας σπασει και την "πόρτα" αλλά ας προσπαθήσει τουλαχιστον. Do something.
Αξιζει τον κόπο, δεν νομίζετε? Εγώ λέω αξίζει και παρααξίζει. Κι έχω βαρεθεί τις δήθεν, τις μισερές και τις τάχα μου έτσι κι αλλιώς κι αλλιώτικα,  επικοινωνίες. Ή όλα ή τίποτα. Αμάν πια.


People are Strange


ΤΗΕ DOORS.............................................

1/2/11

Αγάπη και Σεξουαλικότητα





Υπάρχει μία έμφυτη κοσμική ενέργεια, ή μάλλον υπαρχει Η εμφυτη κοσμικη ενεργεια-Μια ειναι όχι πολλές-, που παίρνει αυτή ή την άλλη όψη ανάλογα με το όργανο μέσα από το οποίο εκδηλώνεται. Η ζώσα Πνοή που μας "ζει" μέσω της αναπνοής, εισπνέοντας και εκπνέοντάς την.
Το τσι των Κινέζων, κι για τους Ιάπωνες, πράνα για τους Ινδουιστές, άγιο Πνεύμα για τους Χριστιανούς. Η ζωτική ενέργεια που δινει στα πάντα ζωή. Διαμέσω του εγκεφάλου γίνεται νοημοσύνη και λογική, διαμέσου του ηλιακού πλέγματος (ή κέντρο Χάρα για τους Ιάπωνες) γίνεται αίσθηση και συναίσθημα.Περνώντας απο το μυικό σύστημα γίνεται κίνηση , κι όταν περνά απο τα γεννητικά όργανα γίνεται έλξη για το άλλο φύλο.
Αλλά είναι πάντα η ίδια ενέργεια.
Πώς ο ηλεκτρισμός περνώντας από μια λάμπα γίνεται φως, απο μια ηλεκτρική εστία γίνεται θερμότητα, μέσα από έναν μαγνήτη γίνεται μαγνητισμός, μέσα από έναν ανεμιστήρα γίνεται κίνηση? Κάπως έτσι λειτουργεί κι η κοσμική ενέργεια.


Η σεξουαλική ενέργεια λοιπόν, έρχεται από πολύ "ψηλά", από το ίδιο το σύμπαν, από αυτό που Πάντα Ηταν και θα Ειναι Εκεί.
Προκαλεί αισθήσεις, επιθυμία προσέγγισης, ερεθισμό αλλά δεν είναι απαραίτητο σε όλα αυτά να υπάρχει και αγάπη. Μπορεί να είναι καθαρά σεξουαλικότητα κι έτερον ουδέν.


 Η αγάπη αρχίζει , όταν αυτή η ενέργεια αγγίζει συγχρόνως κι άλλα κέντρα στον άνθρωπο: την καρδιά, τον εγκέφαλο, την ψυχή και το πνεύμα. Τότε, αυτή η έλξη, αυτή η επιθυμία που έχεις για να πλησιάσεις κάποιον, φωτίζεται από σκέψεις, συναισθήματα, από μια γεύση αισθητική.
Η αγάπη είναι σεξουαλικότητα αλλά πλατιά, φωτισμένη, μεταμορφωμένη. Η αγάπη έχει τόσους βαθμούς κι εκδηλώσεις, ώστε δεν μπορουμε ούτε να τους απαριθμήσουμε, ούτε να τους ταξινομήσουμε.
Η σεξουαλικότητα.....η αγάπη.....δεν είναι , λοιπόν, παρά θέμα βαθμού.



Η σεξουαλικότητα είναι θεικής καταγωγής αλλά όσο το ανθρώπινο ον δεν ξέρει να αυτοκυριαρχείται , οι εκδηλώσεις του δεν είναι καθόλου θείες. Μπορεί να σε οδηγήσει να επικοινωνήσεις με ανώτερους βαθμούς της κοσμικής δύναμης, να επικοινωνήσεις με ουράνιες περιοχές -αυτή είναι η αγάπη-. Μπορεί όμως, όταν είναι καθαρά εγωκεντρική και το άτομο αναζητά μόνο την απόλαυσή του κι ανακούφιση από την ένταση της σεξουαλικής επιθυμίας, να οδηγήσει σε μεγάλη σκληρότητα ακόμα και σε κτηνώδεις, ζωώδεις εκδηλώσεις.
Είναι η φύση που σπρώχνει τα πλάσματα να έλκονται, να μαγνητίζονται ο ένας από τον άλλον. Αν άντρες και γυναίκες έμεναν ψυχροί στην παρουσία του άλλου φύλου, αν είχαν απαλλαχτεί από παρορμήσεις κι ένστιγκτα, θα έφτανε το τέλος της ανθρωπότητας.


Mεταξύ της αγάπης και της σεξουαλικότητας δεν υπάρχει διαφορά στις εξωτερικές εκδηλώσεις: ίδιες χειρονομίες, ίδιες αγκαλιές, ίδια φιλιά-στον εξωτερικό παρατηρητή των εκδηλώσεων αυτών.
Αλλάζει, όμως, η αίσθηση των εκδηλωσεων αυτών σε αυτον που την αισθάνεται.
Και , επίσης, η διαφορά είναι ποιά κατεύθυνση παίρνουν οι ενέργειες αυτές.
Όταν μας σπρώχνει ο αισθησιασμός, δεν ασχολιόμαστε με το άλλο πρόσωπο, όταν το αγαπάμε, σκεφτόμαστε, προπάντων, να το κάνουμε ευτυχισμένο.
Σεξουαλικότητα κι αγάπη, λοιπόν, δεν διαφέρουν τόσο στο φυσικό επίπεδο όσο στο αόρατο, στο ψυχικό, στο πνευματικό.

Σκέψεις κι αποσπάσματα από τα βιβλία "Η σεξουαλική δύναμη ή ο φτερωτός Δράκοντας" και "Αγάπη και σεξουαλικότητα" του Omraam Mikhael Aivanhov





Omar Faruk Tekbilek - I Love You!