14/2/11

Aνάσα κι έρωτά μου


                                                      Μόνο ανάσαινε


Ούτε Χριστιανός
ούτε Εβραίος,
ούτε Ινδουιστής,
Βουδιστής,
Σούφι ή Ζεν. 

Ούτε καμία θρησκεία ή κοινωνικό σύστημα.

Δεν έρχομαι από την Ανατολή ή τη Δύση,
 δεν έρχομαι από τον ωκεανό ή το έδαφος,

δεν υπάρχω,
δεν είμαι κάποιο ον από αυτό τον κόσμο ή κάποιον άλλο.

Δεν κατάγομαι από τον Αδάμ και την Εύα, ή από κάποια άλλη πηγή.

Ο τόπος μου είναι απεριόριστος, το μονοπάτι μου δεν αφήνει ίχνη.

Ούτε σώμα ούτε ψυχή.

Ανήκω στον αγαπημένο,
 έχω δει τους δύο κόσμους σαν ένα,

και αυτό τον ένα τον αποκαλώ και τον γνωρίζω σαν ένα,
πρώτον
τελευταίον,
εξωτερικόν,
 εσωτερικόν,
 μόνο αυτή την ανάσα 
 ανασαινε

ανθρώπινο όν.

Τζαλαλαντίν Ρούμι (13ος αιώνας). 

Έζησε το 1207-73 στην Περσία, και  είναι ο εμπνευστής- δεν το δημιούργησε ο ίδιος, για το πλέον σπουδαιότερο τάγμα, στην Κόνια (Ικόνιο, Μικράς Ασίας) της Τουρκίας. Τον Σουφισμό.. Οι μαθητές του Τζελάλ Α-Ντίν Α-Ρούμι δημιούργησαν την Μεουλέουι (ή Μεβλέβι) αδελφότητα, μια οργάνωση από «περιστρεφόμενους δερβίσηδες» οι οποίοι επεδίωκαν έκσταση δια μέσου ήρεμης περιστροφής, ένας αναπτυσσόμενος με λεπτομέρεια τελετουργικός χορός που είναι γνωστός με το όνομα «Ο χορός των Ουρανίων Σφαιρών» συνοδευόμενος από μουσική, είχε σαν επιδίωξη να αναπαραστήσει την ακολουθία των ουράνιων σφαιρών. Μουσική, ψαλμωδία, χορός ή απαγγελία ποιημάτων ήταν δικαιολογημένα να επιφέρουν τέτοιες εμπειρίες ανυπέρβλητων θρησκευτικών υπερβάσεων.Στις ελληνικές επιρροές στο έργο του Ρουμί αναφέρεται το άρθρο «Τα ελληνικά ποιήματα του Μαυλανά Ρουμή και του γυιού του Βαλέντ κατά τον 13ο αιώνα» . Από εκεί συνάγονται τα εξής:



Στο έργο του Ρουμί υπάρχουν πολλά νεοπλατωνικά και γνωστικά στοιχεία. Αυτό οφείλεται – πέρα από τις ελληνικές επιδράσεις που υπήρχαν ήδη στην ισλαμική φιλοσοφία και θεολογία – στο ότι ο Ρουμί είχε ο ίδιος επαφή με έλληνες διανοούμενους της περιοχής, κυρίως κληρικούς.  Ο Αφλακί, βιογράφος του Ρουμί, περιγράφει τις φιλοσοφικές συζητήσεις του Ρουμί με τον ηγούμενο της Ι. Μονής του Αγίου Χαρίτωνος (κατά τους τούρκους Άκ Μαναστίρ), κοντά στην ελληνική κωμόπολη Σίλλη του Ικονίου, την οποία μάλιστα αναφέρει ως «μονή του Πλάτωνος» (ντέιρε Αφλατούν). Από τα λίγα ποιήματα του Ρουμί σε τοπικό ελληνικό ιδίωμα δεν είναι εμφανές σε ποιο βαθμό γνώριζε την ελληνική. Φαίνεται όμως ότι ο γιος του Σουλτάν Βαλέντ γνώριζε πολύ καλά τα ελληνικά διότι έγραψε αρκετά ποιήματα σ’ αυτή τη γλώσσα.

9/2/11

To κλειδί και τα αντικλείδια






Ελληνικό κλειδί είναι το γνωστό μα τόσο γνωστό αυτό σύμβολο, ίσως το σημαντικότερο ελληνικό σύμβολο, έτσι ονομαζεται, ελληνική κλείδα ή μαίανδρος. Συμβολίζει το αιώνιο και την ενότητα. Έχει τις ριζες  της καταγωγής του  από το μύθο του Λαβυρινθου και του Μινωταυρου.  Ως μοτίβο επαναλαμβανομενο και συνεχόμενο το συναντούμε ως διακοσμητικο, στα παντα. Δαχτυλιδια, κοσμηματα, τοιχογραφιες, υφάσματα, σε μετώπες ναών, παντού. : The Greek key is an ancient ornamental motif consisting of a continuous band arranged in rectilinear forms. Greek keys are common decorative elements in Greek art and Roman art; the design is also common in present day architecture as a neoclassical element.
The Greek key design was the most important symbol in Ancient Greece as it represented infinity and unity. Most ancient Greek temples incorporate the sign of the Greek key. Even the shield of Philip, the second king of Macedonia, was decorated with multiple symbols of the Greek key.Some historians feel that the Greek key has its basis in the Greek myth of the labyrinth that imprisoned the minotaur.



Τα Αντικλείδια
Η Ποίηση είναι μια πόρτα ανοιχτή.

Πολλοί κοιτάζουν μέσα χωρίς να βλέπουν

τίποτα και προσπερνούνε. Όμως μερικοί

κάτι βλέπουν, το μάτι τους αρπάζει κάτι

και μαγεμένοι πηγαίνουνε να μπουν.

Η πόρτα τότε κλείνει. Χτυπάνε μα κανείς

δεν τους ανοίγει. Ψάχνουνε για το κλειδί.

Κανείς δεν ξέρει ποιος το έχει. Ακόμη

και τη ζωή τους κάποτε χαλάνε μάταια

γυρεύοντας το μυστικό να την ανοίξουν.

Φτιάχνουν αντικλείδια. Προσπαθούν.

Η πόρτα δεν ανοίγει πια. Δεν άνοιξε ποτέ

για όσους μπόρεσαν να ιδούν στο βάθος.

Ίσως τα ποιήματα που γράφτηκαν

από τότε που υπάρχει ο κόσμος

είναι μια ατέλειωτη αρμαθιά αντικλείδια

για ν' ανοίξουμε την πόρτα της Ποίησης.

 

Μα η Ποίηση είναι μια πόρτα ανοιχτή.
(Τα Αντικλείδια, 1988) Γ. Παυλόπουλος


Τα κλειδιά, τα αντικλείδια και γενικώς ό,τι ξεκλειδώνει δεν ανήκουν μόνο στην Ποίηση, ούτε μόνον αυτήν αφορούν. Για μένα, εδώ, σε αυτό το ποίημα, ο εαυτός μου είναι η Πύλη, αυτο το ό,τι είμαι τέλος πάντων. Ειμαι μια πόρτα από το μεσα για το έξω και ταυτόχρονα είσοδος του  "έξω"  προς τα "ένδον",  ας υποθέσουμε. Ωραία?
 Ωραία.
Ε. Με καποιον τρόπο αυτο το "μεσα", εγω τελος πάντων, πρεπει να επικοινωνησει με το "εξω", που ναι μεν ένα είναι το εντός με το εκτός του σώματος, αλλά με καποιον τρόπο, δεδομένου ότι  εχουμε άλλες, διαφορετικές μορφές και συνειδητότητες εμείς οι άνθρωποι, ε κάπως πρέπει να επικοινωνησουμε.
ΑΜΑ ΘΕΛΟΥΜΕ, βέβαια.
Ε άμα θελουμε, όποιος θέλει και επιθυμεί και κανει κέφι και γουστάρει ας βρει ένα κλειδί, ενα αντικλείδι, εν αναγκη ας σπασει και την "πόρτα" αλλά ας προσπαθήσει τουλαχιστον. Do something.
Αξιζει τον κόπο, δεν νομίζετε? Εγώ λέω αξίζει και παρααξίζει. Κι έχω βαρεθεί τις δήθεν, τις μισερές και τις τάχα μου έτσι κι αλλιώς κι αλλιώτικα,  επικοινωνίες. Ή όλα ή τίποτα. Αμάν πια.


People are Strange


ΤΗΕ DOORS.............................................

1/2/11

Αγάπη και Σεξουαλικότητα





Υπάρχει μία έμφυτη κοσμική ενέργεια, ή μάλλον υπαρχει Η εμφυτη κοσμικη ενεργεια-Μια ειναι όχι πολλές-, που παίρνει αυτή ή την άλλη όψη ανάλογα με το όργανο μέσα από το οποίο εκδηλώνεται. Η ζώσα Πνοή που μας "ζει" μέσω της αναπνοής, εισπνέοντας και εκπνέοντάς την.
Το τσι των Κινέζων, κι για τους Ιάπωνες, πράνα για τους Ινδουιστές, άγιο Πνεύμα για τους Χριστιανούς. Η ζωτική ενέργεια που δινει στα πάντα ζωή. Διαμέσω του εγκεφάλου γίνεται νοημοσύνη και λογική, διαμέσου του ηλιακού πλέγματος (ή κέντρο Χάρα για τους Ιάπωνες) γίνεται αίσθηση και συναίσθημα.Περνώντας απο το μυικό σύστημα γίνεται κίνηση , κι όταν περνά απο τα γεννητικά όργανα γίνεται έλξη για το άλλο φύλο.
Αλλά είναι πάντα η ίδια ενέργεια.
Πώς ο ηλεκτρισμός περνώντας από μια λάμπα γίνεται φως, απο μια ηλεκτρική εστία γίνεται θερμότητα, μέσα από έναν μαγνήτη γίνεται μαγνητισμός, μέσα από έναν ανεμιστήρα γίνεται κίνηση? Κάπως έτσι λειτουργεί κι η κοσμική ενέργεια.


Η σεξουαλική ενέργεια λοιπόν, έρχεται από πολύ "ψηλά", από το ίδιο το σύμπαν, από αυτό που Πάντα Ηταν και θα Ειναι Εκεί.
Προκαλεί αισθήσεις, επιθυμία προσέγγισης, ερεθισμό αλλά δεν είναι απαραίτητο σε όλα αυτά να υπάρχει και αγάπη. Μπορεί να είναι καθαρά σεξουαλικότητα κι έτερον ουδέν.


 Η αγάπη αρχίζει , όταν αυτή η ενέργεια αγγίζει συγχρόνως κι άλλα κέντρα στον άνθρωπο: την καρδιά, τον εγκέφαλο, την ψυχή και το πνεύμα. Τότε, αυτή η έλξη, αυτή η επιθυμία που έχεις για να πλησιάσεις κάποιον, φωτίζεται από σκέψεις, συναισθήματα, από μια γεύση αισθητική.
Η αγάπη είναι σεξουαλικότητα αλλά πλατιά, φωτισμένη, μεταμορφωμένη. Η αγάπη έχει τόσους βαθμούς κι εκδηλώσεις, ώστε δεν μπορουμε ούτε να τους απαριθμήσουμε, ούτε να τους ταξινομήσουμε.
Η σεξουαλικότητα.....η αγάπη.....δεν είναι , λοιπόν, παρά θέμα βαθμού.



Η σεξουαλικότητα είναι θεικής καταγωγής αλλά όσο το ανθρώπινο ον δεν ξέρει να αυτοκυριαρχείται , οι εκδηλώσεις του δεν είναι καθόλου θείες. Μπορεί να σε οδηγήσει να επικοινωνήσεις με ανώτερους βαθμούς της κοσμικής δύναμης, να επικοινωνήσεις με ουράνιες περιοχές -αυτή είναι η αγάπη-. Μπορεί όμως, όταν είναι καθαρά εγωκεντρική και το άτομο αναζητά μόνο την απόλαυσή του κι ανακούφιση από την ένταση της σεξουαλικής επιθυμίας, να οδηγήσει σε μεγάλη σκληρότητα ακόμα και σε κτηνώδεις, ζωώδεις εκδηλώσεις.
Είναι η φύση που σπρώχνει τα πλάσματα να έλκονται, να μαγνητίζονται ο ένας από τον άλλον. Αν άντρες και γυναίκες έμεναν ψυχροί στην παρουσία του άλλου φύλου, αν είχαν απαλλαχτεί από παρορμήσεις κι ένστιγκτα, θα έφτανε το τέλος της ανθρωπότητας.


Mεταξύ της αγάπης και της σεξουαλικότητας δεν υπάρχει διαφορά στις εξωτερικές εκδηλώσεις: ίδιες χειρονομίες, ίδιες αγκαλιές, ίδια φιλιά-στον εξωτερικό παρατηρητή των εκδηλώσεων αυτών.
Αλλάζει, όμως, η αίσθηση των εκδηλωσεων αυτών σε αυτον που την αισθάνεται.
Και , επίσης, η διαφορά είναι ποιά κατεύθυνση παίρνουν οι ενέργειες αυτές.
Όταν μας σπρώχνει ο αισθησιασμός, δεν ασχολιόμαστε με το άλλο πρόσωπο, όταν το αγαπάμε, σκεφτόμαστε, προπάντων, να το κάνουμε ευτυχισμένο.
Σεξουαλικότητα κι αγάπη, λοιπόν, δεν διαφέρουν τόσο στο φυσικό επίπεδο όσο στο αόρατο, στο ψυχικό, στο πνευματικό.

Σκέψεις κι αποσπάσματα από τα βιβλία "Η σεξουαλική δύναμη ή ο φτερωτός Δράκοντας" και "Αγάπη και σεξουαλικότητα" του Omraam Mikhael Aivanhov





Omar Faruk Tekbilek - I Love You!

31/1/11

Άτιτλο



Salvator Dali-Persistence of Time






Ανδρέας Εμπειρίκος, ποιητής της περιφημης γενιάς του '30.Εισήγαγε το ποιητικό ρεύμα του Υπερρεαλισμού στην Ελλάδα.Έλεγε για τον Υπερρεαλισμο πως είναι "μια πραγματική επανάσταση πειθαρχημένη, με δράση ανταποκρινόμενη σε πλήρη και αυτοκέφαλη θεωρία και με συνειδητές επιδιώξεις.

"[...] Ιδού ποιος είναι ο πρώτος αντίκτυπος της ενατένισης του νέου κόσμου που ανοίγει μπροστά μας η εφαρμογή του Σουρρεαλισμού.  Και όταν λέμε νέος κόσμος εννοούμε στο πνευματικό επίπεδο, κάτι εντελώς ανάλογο με την ανακάλυψη του Κολόμβου, με την διαφορά ότι ο Σουρρεαλισμός με “τον ψυχικό αυτοματισμό του διά του οποίου εκφράζει την αληθινή λειτουργία της σκέψης” είναι ένας τρόπος συνεχούς και κατά βούληση προκαλουμένης ανακάλυψης. Με άλλα λόγια οι Αμερικές του δεν έχουν όρια. Είναι ατελείωτες, άπατες και κυριολεχτικά αχανείς καθώς το ασυνείδητό μας, που υπάρχει μέσα μας και του οποίου την ύπαρξη και το περιεχόμενο δεν γνωρίζουμε.
“[...] Ας μη δυσαρεστηθούν μερικοί στενόμυαλοι επαναστάτες, μα δεν βλέπω για ποιο λόγο πρέπει ν’ αποφεύγουμε τα προβλήματα του έρωτος, του ονείρου, της τρέλλας, της τέχνης και της θρησκείας εφόσον τα εξετάζουμε από την ίδια με εκείνους μοίρα – την Επανάσταση.”
 
 Όμως αυτο που δεν ειναι ιδιαιτερα γνωστό για αυτον είναι πώς ηταν ο πρώτος Έλληνας ψυχαναλυτής, αποδεκτός παγκοσμίως ως ο πρώτος "διδασκων ψυχαναλυτής". Πιστεύω του ήταν μια παγκόσμια πολιτεία  «όχι πολιτικής μα ψυχικής ενότητος με ανέπαφες τις πνευματικές και εθνικές ιδιομορφίες εκάστης εθνικής ολότητος, εις μίαν πλήρη και αρραγή αδελφοσύνη εθνών, λαών και ατόμων, με πλήρη σεβασμό εκάστου».


Μην ντρέπεστε την ενδόμυχή σας αλήθεια



Life is real-Ayo

26/1/11

there's more to the picture than meets the eye

"Ὁ χαμένος παράδεισος ζεῖ μέσα μας στὶς στιγμὲς τῆς μεγάλης χαρᾶς,

στὸ πλησίασμα ἑνὸς ἀνθρώπου, μιᾶς ἀλήθειας, μιᾶς ἀγάπης ἢ μιᾶς ὀμορφιᾶς.

 

Οἱ στιγμὲς τῆς δυνατῆς ζωῆς μᾶς πείθουν πὼς ὁ χαμένος παράδεισος δὲν ἔχει ἀνεπανόρθωτα χαθεῖ. Ἦταν τὸ ξεκίνημα τῆς ἀνθρώπινης πορείας, θὰ εἶναι καὶ τὸ τέρμα της.

Ἡ νοσταλγία τοῦ ἀπολύτου ποὺ καίει μέσα μας εἶναι ἡ νοσταλγία τοῦ τέρματος."

 Χ. Γιανναράς





It is the absolute in you that takes you to the absolute beyond you - absolute truth, love, selflessness are the decissive factors in self-realization. With earnestness these can be reached.




Είναι το απόλυτο μέσα σας που  οδηγεί στο απόλυτο πέρα απο εσάς-απεριόριστη αλήθεια, απεριόριστη αγάπη, ανιδιοτέλεια, είναι οι καθοριστικοί παράγοντες για την αυτο συνειδητοποίηση, την αυτοπραγμάτωση.
Με ειλικρινή  προθυμία και επιμονή όλα αυτά μπορούν να επιτευχθούν.
Shri Nisargadatta Maharaj







Neil Young - My my, hey hey


it's better to burn out than to fade away?


23/1/11

nothing to lose







Nothing to lose - Claudine Longet (από την κλασική, εκπληκτική ταινία  ταινια The Party, με τον Peter Sellers)-ευκαιρία να το ξαναδούμε, ανασα γελιου και ρεσιταλ ερμηνειας)

Nothing to lose

if we

are wise

we're not

expecting rainbow

colored skies

not right away

 

nothing to lose

it might be fun

no talk

of spending life's time

in the sun

although we may

both you and I

have seen what time can do

we only have ourselves

if we built dreams that don't come true

what can we lose

we know

the score

let's wait

before we talk of

ever more

one day we may

nothing to lose

but lots to get

if love decides

to stay



και το ίδιο τραγουδι σε διασκευή
nothing to lose
 
 
 

 
Isabelle Antena - Nothing To Lose (Thievery Corporation Remix
 
Ψιλοάσχετη η συναρτηση*  φαινομενικά.Μου έκανε εντυπωση όμως πόσο διαφορετική αίσθηση δινει η μουσικη στους στιχους, όταν διαφοροποιείται. Και φυσικά, η διαφοροποίηση γίνεται ακομα μεγαλυτερη, αναλογα με την εικόνα που τη συνοδευει.
Πόσο περίπλοκο θέμα είναι, τελικά, το τι αντιλαμβάνεται ο εγκέφαλός μας απο τις προσλαμβάνουσες γύρω του...

*μόλις τώρα, μία μέρα μετά, κι αφού είχα κάνει 222 ελέγχους είδα την συνάρτηση.....Ανάρτηση εννοούσα...Τώρα πώς ακριβώς συναρτήθηκε η ανάρτηση με τη συνάρτηση είναι ένα θέμα. Κι ας μην αναφέρω δηλαδή πως οι λέξεις ανάρτηση, συνάρτηση ειναι της ίδιας οικογένειας με την ασυναρτησία.....(ρε μπας και η μεγαλειώδης σκέψη μου οδευει στο χείλος της καταστροφής?? Μπας? ΕΓΩ ασυναρτητη στην συναρτηση της ανάρτησης?
Μπααααααααααααααααααααααα. Δε νομιζω.....(ρε μπας?)
Υ.Γ και μην ανακατεψω και τις προσλαμβάνουσες που συνεξαρτώνται με την αναρτηση......

 

21/1/11

Nisarga means Natural .........






Μetin Κemal  Kahraman- Ferfecir

zazaki music,  ακούγεται στα μέρη που ζουν Κούρδοι.


Cease looking for flowers,
there blooms a garden
in your own home.....

Rumi